Jeżeli Twoje dziecko ma problemy z nauką, szybko się męczy, trudno jest mu się zorganizować i zabrać do lekcji – spróbuj tych sposobów! Wcześniej jednak sprawdź czy przypadkiem nie występują u dziecka Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego. Zaburzenia te najczęściej ujawniają się u dzieci w okresie przedszkolnym lub w pierwszych klasach szkoły podstawowej, kiedy to gwałtownie rosną wymagania stawiane zmysłowi słuchu.

Napisz komentarz (0 Komentarzy)
czas z dzieckiem

W wielu rodzinach scenariusz typowego dnia wygląda podobnie: poranny bieg z przeszkodami, aby tylko zdążyć przed dzwonkiem, potem droga do pracy w korkach, następnie kilka godzin stresu, napięcia i wreszcie powrót do domu – a tam… „drugi etat”. Życie w ciągłym pośpiechu i chęć pogodzenia wszystkiego nie sprzyjają budowaniu rodzinnych więzi i zacieśnianiu relacji z dziećmi. Na szczęście możesz to zmienić!

Napisz komentarz (0 Komentarzy)
problemy w nauce Neuroflow

Są dzieci, które wyglądają jakby ciągle bujały myślami w obłokach. Patrzą, ale nie widzą, słyszą ale nie słuchają tego, co się do nich mówi. Często nie reagują na polecenia. Mimo prawidłowego rozwoju, mają trudności z dłuższą koncentracją uwagi i z tego powodu nie odnoszą sukcesów w nauce. Dlaczego? Co sprawia, że dzieci mają takie trudności? W jaki sposób można im pomóc?

Napisz komentarz (1 Komentarz)

Artykuł omawia konsekwencje centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego (CAPD, inaczej też ośrodkowych zaburzeń słuchu) dla funkcjonowania dziecka w roli ucznia.

Przez wiele lat rodzice słyszeli na wywiadówkach: Krzyś nie uważa na lekcji, nie rozumie. Jakby nie słyszał, co się do niego mówi..., choć czułość słuchu okazywała się prawidłowa. Czy problem zniknął? Jak można pomóc dziecku?

 

Artykuł znajduje się poniżej w PDF w wersji do pobrania.

 

Napisz komentarz (0 Komentarzy)